Σάββατο, 5 Ιουλίου 2014

Τροφιμα που εχουν τη δυναμη να σας φτιάξουν ή να σας χαλασουν τη διαθεση!

Τρίφιμα & Διάθεση. Διατροφή Υγεία Στρες Κατάθλιψη
Όλοι έχουμε «ένοχες» απολαύσεις όσον αφορά το φαγητό. Μας αρέσει να γευόμαστε γλυκά/ αλμυρά σνακ, φαστ φουντ ή άλλες τροφές που μας κάνουν πολύ χαρούμενους τη στιγμή που τις καταναλώνουμε αλλά μας «ρίχνουν» ψυχολογικά αμέσως μετά. Όμως αν και δεν είναι κακό να περιλαμβάνουμε περιστασιακά και τα προαναφερόμενα στη διατροφή μας το κλειδί για να διατηρήσουμε μακροχρόνια την καλή μας διάθεση και την ενεργητικότητά μας σε καλά επίπεδα είναι να τρώμε – στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής – φαγητά που αποδεδειγμένα καλυτερεύουν τη διάθεση.


Ελαιόλαδο


Μια πρόσφατη έρευνα κατέληξε ότι όσοι άνθρωποι έτρωγαν λιγότερα φρούτα, ψάρια, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο και αντ΄αυτών προτιμούσαν βαριά επεξεργασμένες τροφές και φαστ φουντ, είχαν μεγαλύτερο κίνδυνο να αποκτήσουν καταθλιπτική συμπεριφορά. Σε αντίθεση, η κατανάλωση ελαιολάδου, το οποίο περιέχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, μπορεί να μειώσει την πρόοδο ανάπτυξης της κατάθλιψης σύμφωνα με άλλη έρευνα.

Οστρακοειδή και μαλάκια


Τα οστρακοειδή είναι μια από τις πλουσιότερες πηγές βιταμίνης Β12, η έλλειψη της οποίας μπορεί να προκαλέσει νωθρότητα και έλλειψη ενδιαφέροντος για ολοκλήρωση καθημερινών δραστηριοτήτων. Βέβαια αυτές οι τροφές περιέχουν και κάποια ποσότητα ω-3 λιπαρών οξέων που έχουν χαρακτηριστεί ως «φυσικά αντικαταθλιπτικά» αλλά και αρκετό σίδηρο που είναι αναγκαίος για την ενίσχυση της ενεργητικότητας.

Σολωμός


Όταν λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός καταναλώνονται 2-3 φορές την εβδομάδα, έχει διαπιστωθεί πως το ποσοστό κατάθλιψης ανάμεσα στα άτομα που τα καταναλώνουν είναι πάρα πολύ μικρό.Τα ψάρια αυτά επίσης περιέχουν βιταμίνη Β12 και φολικό οξύ που μειώνουν τα συμπτώματα κατάθλιψης σε γυναίκες και άντρες αντίστοιχα. Στην διατήρηση της καλής διάθεσης συμβάλλει και ένα άλλο συστατικό των ψαριών, η βιταμίνη D.

Ωμές πιπεριές


Οι ωμές κόκκινες αλλά και πράσινες πιπεριές είναι πολύ υψηλές σε βιταμίνη C, ένα θρεπτικό στοιχείο που έχει φανεί πως μειώνει την κορτιζόλη, την ορμόνη τους στρες. Εκτός από τις πιπεριές πλούσια σε αυτή τη βιταμίνη είναι και τα ακτινίδια, τα μούρα, το ρόδι, τα εσπεριδοειδή, η κολοκύθα, η ντομάτα κ.α.

Νερό


Τέλος, δεν θα πρέπει να υποτιμούμε την αξία του νερού που καταναλώνουμε αφού ένα από τα πρώτα σημάδια της αφυδάτωσης είναι η κούραση, ο πονοκέφαλος και η ευερεθιστότητα. Έχει βρεθεί ότι ακόμη και μια μικρή αφυδάτωση μπορεί να αλλάξει την διάθεση, την εγκεφαλική λειτουργία και φυσικά τα επίπεδα ενέργειας γι αυτό και θα πρέπει να προλαμβάνεται με συχνή κατανάλωση νερού και μη αλκοολούχων υγρών.


Τροφιμα που εχουν τη δυναμη να σας χαλασουν τη διαθεση


Ακριβώς όμως όπως ορισμένα τρόφιμα μπορούν να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε καλύτερα, κάποια άλλα έχουν τη δύναμη να σας χαλάσουν τη διάθεση. Ας δούμε τι συνιστούν οι διαιτολόγοι:

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά.


Το κορεσμένο λίπος – όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες- έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και συγκεκριμένων μορφών καρκίνου. Το τελευταίο διάστημα οι ερευνητές έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους για το ρόλο των κορεσμένων λιπαρών στην εμφάνιση κατάθλιψης.

Πρόσφατη μελέτη που έγινε σε 348 άτομα ηλικίας 24 – 81 ετών διαπίστωσε συσχέτιση μεταξύ της μειωμένης πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών για διάστημα έξι εβδομάδων και μετριασμού των συμπτωμάτων κατάθλιψης.

Αλκοόλ


Μπορεί όλοι να πιστεύουν ότι ένα ποτό φτιάχνει τη διάθεση, όμως το αλκοόλ στην πραγματικότητα μπορεί να σας «ρίξει»- ειδικά αν το παρακάνετε-. Σε μικρές δόσεις το οινόπνευμα μπορεί να παράγει ένα προσωρινό αίσθημα ευφορίας. Ωστόσο πρόκειται για μια ουσία που επηρεάζει τη λειτουργία του εγκεφάλου και όλων των νευρικών κυττάρων.

Ανάλογα με την ποσότητα αλκοόλ που θα καταναλώσετε, μπορεί να περάσετε απότομα από την αίσθηση χαλάρωσης στην υπερένταση και στη δυσκολία συγκέντρωσης.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι καταθλιπτικές διαταραχές συχνά συμβαίνουν παράλληλα με την κατάχρηση ουσιών και μία από τις κύριες μορφές κατάχρησης ουσιών είναι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Καφεΐνη


Η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει την ευερεθιστότητα με δύο τρόπους:

Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει μια έκρηξη ενέργειας, η οποία όμως δε διαρκεί πολύ και ακολουθείται από απότομη πτώση και εξάντληση.

Αν η καφεΐνη που καταναλώνετε μέσα στην ημέρα διαταράσσει αργότερα το νυχτερινό σας ύπνο, είναι πιθανό να είστε νευρικός και να αισθάνεστε εξάντληση μέχρι να καταφέρετε να απολαύσετε μια ξεκούραστη νύχτα.

Ορισμένα άτομα είναι πιο ευαίσθητα από κάποια άλλα στην καφεΐνη. Αν ανήκετε στην πρώτη κατηγορία, μειώστε την κατανάλωση καφέ και τσαγιού προκειμένου να διαπιστώσετε αν αυτό βοηθάει στο να ανέβει η διάθεσή σας και το επίπεδο της ενέργειάς σας, ιδιαίτερα προς το τέλος της ημέρας.

Πηγές:
http://www.nutricenter.gr/arthra/diatrofi-kai-psyxiki-ygeia/trofes-anevazoun-diathesi-xara
http://cosmo.gr/articles/body-and-mind/diatrofi/poies-trofes-anevazoyn-kai-poies-rixnoyn-th-diathesh-ola-osa-prepei-na-gnwrizete.1280571.html

ΛΑMΠΑΤΕΡ - Υγεία Διατροφή

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:


Όλες οι ασθένειες προέρχονται από το έντερο
Πώς να το καθαρίσετε!!
Δημοσίευση σχολίου