Κυριακή, 20 Ιουλίου 2014

O Φρόιντ (μου) φοράει Dior!

O Φρόιντ (μου) φοράει Dior! εμφάνιση συναισθήματα ορμόνες παπούτσι ρούχο τσάντα Jimmy Choo, Louis Vuitton, Oscar de la Renta, Chanel, Manolo Blahnik
Jimmy Choo, Louis Vuitton, Oscar de la Renta, Chanel, Manolo Blahnik, bla, bla, bla… Γιατί θαυμάζουμε τα προϊόντα της μόδας και τα προτιμούμε έναντι ενός άνετου ζευγαριού Dexim; Η απάντηση βρίσκεται χωμένη μέσα στα συναισθήματα και τις ορμόνες μας, που επηρεάζουν τις αγοραστικές μας αποφάσεις.




Κίνητρα: Άλλο ένα ζευγάρι γόβες!


Η αλλαγή εμφάνισης σημειώνει μια νέα αρχή, μια αναβάθμιση του πώς επικοινωνούμε.

Επιλέγουμε το καινούργιο παπούτσι, ρούχο ή τσάντα με σκοπό να διαμορφώσουμε μια νέα εικόνα όταν επικοινωνούμε, που συνδέεται άμεσα με τα κίνητρά μας.

O Φρόιντ (μου) φοράει Dior! εμφάνιση συναισθήματα ορμόνες παπούτσι ρούχο τσάντα Jimmy Choo, Louis Vuitton, Oscar de la Renta, Chanel, Manolo Blahnik
Για παράδειγμα, αν θέλω να είμαι ελκυστική, θα επιλέγω ψηλοτάκουνα και χρωματιστά παπούτσια για να έλκω τα βλέμματα. Γιατί όμως να επιδιώκω τα βλέμματα; Εκεί ακριβώς επεμβαίνουν τα βαθύτερα κίνητρα, που ο φίλος μας ο Φρόϋντ εντοπίζει στο υποσυνείδητο [oiko.wordpress.com]. Είναι ακριβώς ο ίδιος λόγος για τον οποίο τα υψηλά στελέχη επιχειρήσεων επιλέγουν μαύρα γυαλιστερά μεγάλα αυτοκίνητα!



Ποιότητα: Chanel ή λαϊκή;


Σύμφωνα με έρευνες, η εμφάνισή μας έχει τεράστια βαρύτητα στην όλη εικόνα που θα σχηματίσει κάποιος για εμάς [Naumann et al., 2009].
O Φρόιντ (μου) φοράει Dior! εμφάνιση συναισθήματα ορμόνες παπούτσι ρούχο τσάντα Jimmy Choo, Louis Vuitton, Oscar de la Renta, Chanel, Manolo Blahnik
Είναι φυσιολογικό να επενδύουμε στην ποιότητα της εμφάνισης, αφού αυτή εγγυάται ότι η εξωτερικότητά μας είναι σε αρμονία με την αγάπη προς το είναι μας.

Τι χαρακτηρίζει την ποιότητα; Στη σημερινή εποχή που η αγορά αναφέρεται στο ευρύ αστικό/εργατικό κοινό, η ποιότητα έχει τουλάχιστον τρεις όψεις:
  • την τεχνογνωσία
  • το εύρος ικανοτήτων και 
  • την αγοραστική δύναμη
Ανάλογα με την εικόνα που θέλουμε να δημιουργήσουμε, επιλέγουμε ένα προϊόν με αυτά τα χαρακτηριστικά ή τις μεταξύ τους μίξεις.

Αν εργαζόμαστε στο χώρο των media ή των δικαστηρίων, “χρησιμοποιούμε” τα brands για να ενισχύσουμε το προφίλ μας, αποδεικνύοντας πως έχουμε άποψη επιλογής στο υψηλό επίπεδο της αγοράς. Έτσι, νιώθουμε πως ο πελάτης θα μας εμπιστευτεί, αφού η αγοραστική δύναμη των προϊόντων που φορούμε αντανακλά μια υφή δύναμης επάνω μας!

Αν εργαζόμαστε στο χώρο των μηχανικών ή γιατρών, επιλέγουμε προϊόντα που φέρουν τεχνογνωσία, καθώς αυτή αντανακλά την εικόνα ότι είμαστε ψαγμένοι γνώστες του state-of-the-art. Πρακτικά, προσδοκούμε να φαινόμαστε ως “κινητή βιβλιοθήκη”, αφού αυτή θα μας εγγυηθεί την αποδοχή/θαυμασμό των πελατών.

Αν εργαζόμαστε στο χώρο της πώλησης, το στυλ και η πληθώρα ικανοτήτων επηρεάζουν τις επιλογές μας. Για παράδειγμα, ένα όμορφο και άνετο ζευγάρι Camper θα μας εγγυηθεί άπειρες ώρες ραντεβού με πελάτες, αποκλείοντας τους κάλους στα πόδια!
O Φρόιντ (μου) φοράει Dior! εμφάνιση συναισθήματα ορμόνες παπούτσι ρούχο τσάντα Jimmy Choo, Louis Vuitton, Oscar de la Renta, Chanel, Manolo Blahnik


Το αυγό έκανε την κότα ή η κότα το αυγό;


Όλα τα παραπάνω είναι μικρομέγαλες αλήθειες. Κάποιος θα έλεγε: “Μα είναι δυνατόν να λειτουργούμε τόσο πολύ με το φαίνεσθαι;”. Προσωπικά, απαντώ “Κανένα πρόβλημα!
Για μένα, σημαντικό είναι να απομυθοποιήσουμε το πώς επιλέγουμε, ώστε να νιώθουμε σιγουριά με τις αποφάσεις μας και να μην κρίνουμε τις επιλογές των άλλων. Το να επιλέξω classic, drama, natural look ή gamine δεν είναι μόνο καλό ή μόνο κακό. Απλά, ό,τι δίνω παίρνω!


Χαρίκλεια Γεωργοπούλου


Αναφορές 
  • L. P. Naumann (University of California, Berkeley), S. Vazire (Washington University in St. Louis), P. J. Rentfrow (University of Cambridge), S. D. Gosling (University of Texas at Austin). Personality Judgments Based on Physical Appearance. Personality and Social Psychology Bulletin, 2009.
  • H. Beckwith and C. C. Beckwith. You Inc.: the art of selling yourself. Grand Central Publishing, New York, USA, 2007. (στα ελληνικά: Εγώ Α.Ε. – Η τέχνη να πουλάς τον εαυτό σου. Εκδόσεις Έσοπτρον, 2009).

Δημοσίευση σχολίου