Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

Γίγαντες με Κρεμμυδάκια!

Γίγαντες με Κρεμμυδάκια! Ελληνικη Κουζινα ΦαγητοΤι εικόνα σας έρχεται όταν ακούτε την λέξη "γίγαντες";

Όσπρια ή υπερμεγέθη όντα με δυνάμεις πέρα του φυσιολογικού;

Φαντάζεστε τι συνέβη μέσα μου, όταν, για πρώτη φορά, η μητέρα μου μ’ έστειλε ν’ αγοράσω απ΄ το μπακάλικο της γειτονιάς μισό κιλό γίγαντες;

Τεράστιοι τριχωτοί τύποι, υπόπτου χαρακτήρα, βγαλμένοι από την μυθολογία και τα παραμύθια έπαιρναν σχήμα μέσα στο κεφάλι μου.

Ήμουν τόσο ενθουσιασμένη!!!

Όταν, όμως, έδωσα την παραγγελία στον μπακάλη κι αυτός αρπάζοντας την σέσουλα κατευθύνθηκε στα τσουβάλια με τα όσπρια, μια κραυγή βγήκε από μέσα μου…!

ΕΕΕ!!!!!, είπα, γίγαντες, όχι φασόλια! (Έντάξει, ήταν λίγο πιο μεγάλα φασόλια απ΄ το φυσιολογικό, αλλά, οπωσδήποτε, δεν ήταν αυτοί οι γίγαντες τις φαντασίας μου).

Φυσικά γέλασε και μου έδωσε την δική του εξήγηση.

Αφού επιβεβαίωσα την πληροφορία περί οσπρίων κι απ΄ την μητέρα μου, λίγο πριν με κυριεύσει απογοήτευση, θυμήθηκα!!!!

Ο Τζακ με τη μαγική φασολιά κατάφερε να φτάσει στην χώρα των Γιγάντων! Ε! Βέβαια! Γι’ αυτό τα ονόμασαν έτσι! Κι άρχισα να φυτεύω φασόλια…

Θα τους συναντούσα, επιτέλους, κι αυτήν την φορά οπλισμένη με το μαχαιροπίρουνο μου!


ΥΛΙΚΑ
  • ½ κ. ΓΙΓΑΝΤΕΣ 
  •  2 μεγάλα κρεμμύδια κομμένα σε μισοφέγγαρα 
  • 3-4 σκελίδες σκόρδο 
  • 2 καρότα μισοφέγγαρα 
  • 2 μεγάλα κλωνάρια μάραθο 
  • 2 κλωνάρια σέλερυ (χωρίς τα φύλλα και τις ίνες) 
  • 2 τομάτες (ξεφλουδισμένες χωρίς τα σπόρια) χοντροκομμένες 
  • 1 κουταλιά του γλυκού γεμάτη πελτέ 
  • πάπρικα καυτερή 
  • λίγο ρίγανη 
  • 1 κ. του γλυκού καστανή ζάχαρη 
  • αλάτι 
  • λάδι ¾ της κούπας του τσαγιού

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Βράζουμε τους γίγαντες περίπου 1 ώρα και 15 λεπτά, που έχουμε μουλιάσει απ΄ την προηγούμενη σε νερό.

Σ’ ένα τηγάνι, που έχει κάψει, ρίχνουμε το λάδι και τα κρεμμύδια λίγα λίγα μαζί με την ζάχαρη για να καραμελώσουν. Συνεχίζουμε με το σέλερυ, το μάραθο, τα καρότα, το σκόρδο, τις τομάτες, το αλάτι, τη ρίγανη και τον πελτέ. Ρίχνουμε 2-3 ποτήρια νερό απ’ τους γίγαντες κι αφού πάρουν τα υλικά βράση, τα ενώνουμε με τους γίγαντες σ’ ένα ταψί και τους καλύπτουμε με αλουμινόχαρτο. Ψήνουμε στον φούρνο για 30 λεπτά στους 230C ‘’πάνω-κάτω’’ και 20 λεπτά κάτω εστία και αέρα βγάζοντας το αλουμινόχαρτο.

Μπέτυ Συρίγου
Λαμπαterre Βlog 

Δεν υπάρχουν σχόλια: