Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2014

Πώς θα πετύχεις τους στόχους σου μέσα στην κρίση!

Πώς θα πετύχεις τους στόχους σου μέσα στην κρίση!
Μπορεί η κρίση να μας έχει χτυπήσει για τα καλά, αλλά εμείς βρίσκουμε τη δύναμη, τη χαρά και την αισιοδοξία μέσα μας και όχι γύρω μας. Το life coaching είναι μια μέθοδος προσωπικής ανάπτυξης, ενδυνάμωσης και κινητοποίησης, η οποία μας επιτρέπει να πετύχουμε τους στόχους μας, να κάνουμε ουσιαστικές και μακροπρόθεσμες αλλαγές στη ζωή μας και να ζήσουμε τη ζωή που θέλουμε. Σας παραθέτουμε μερικές τεχνικές αυτοάμυνας και ενδυνάμωσης:


  • Καλλιεργούμε «υψηλές» ποιότητες: Κάθε άνθρωπος έχει μέσα του τις υψηλές και τις χαμηλές του ποιότητες. Στις καλές φάσεις της ζωής μας βγαίνουν οι υψηλές μας ποιότητες, ενώ στις κακές φάσεις βγαίνουν οι χαμηλές μας ποιότητες. Μια πολύ καλή άσκηση προσωπικής ενδυνάμωσης είναι να δούμε την κρίση σαν μια ευκαιρία για να αναδειχθούν και να εκφραστούν οι υψηλές μας ποιότητες. 
  • Ανακαλύπτουμε την προσωπική μας αποστολή: Σκεφτείτε ποιος είναι ο προορισμός σας σε αυτή τη ζωή. Βρείτε τι σας εμπνέει και σας κινητοποιεί εσωτερικά από τότε που ήσασταν παιδί και αφιερώστε τη ζωή σας σε αυτό. Άλλοι εμπνέονται απο τη φύση, άλλοι απο τον πολιτισμό, άλλοι από τα παιδιά, άλλοι απo τα ζώα. Όταν βρείτε την προσωπική σας αποστολή, η ζωή σας θα αποκτήσει αμέσως νόημα και κατεύθυνση και θα αντλείτε απo μέσα σας δύναμη, χαρά και αισιοδοξία. Με αυτό τον τρόπο, εσείς θα ορίζετε την προσωπική σας ευτυχία και όχι οι περιστάσεις γύρω σας. 
  • Αλλάζουμε τον τρόπο σκέψης μας: Κάθε δυσκολία που αντιμετωπίζουμε στη ζωή μας αποτελεί μια «μεταμφιεσμένη ευκαιρία», αρκεί απλά να αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης μας. Η κρίση, για παρά δειγμα, είναι μια τέλεια ευκαιρία για αυτογνωσία, μια μοναδική ευκαιρία να στραφούμε μέσα μας και να αποκτήσουμε μια βαθύτερη και ουσιαστικότερη επίγνωση του εαυτού μας και της συμπεριφοράς μας, να αναδομήσουμε τη ζωή μας, να ανακαλύψουμε τα ουσιαστικά ποιοτικά συστατικά που μας κάνουν ευτυχισμένους και να βάλουμε προτεραιότητες. 
  • Έλκουμε αυτά που θέλουμε: Οι σκέψεις μας έχουν υπόσταση. Σύμφωνα με το νόμο της έλξης, έλκουμε οτιδήποτε σκεφτόμαστε, ανεξάρτητα αν αυτό είναι θετικό ή αρνητικό. Αν, για παράδειγμα, σκεφτόμαστε διαρκώς τα δάνεια, τα χρέη και τους λογαριασμούς μας έλκουμε μόνο δάνεια, χρέη και λογαριασμούς, ενώ αν εστιάζουμε τη σκέψη μας στον πλούτο, την αφθονία και την ευημερία τα έλκουμε αντίστοιχα.
  • Κάνουμε θετικές σκέψεις: Όλες οι σκέψεις που κάνουμε οδηγούν αυτόματα σε συναισθήματα, οι θετικές σκέψεις οδηγούν σε θετικά συναισθήματα και οι αρνητικές σε αρνητικά. Επίσης, όλες οι σκέψεις και τα συναισθήματα έχουν ενεργειακή συχνότητα. Τα αρνητικά συναισθήματα, όπως λύπη και ζήλεια, εκπέμπουν σε χαμηλή συχνότητα (30-80 Hertz), ενώ τα θετικά συναισθήματα, όπως η αγάπη, εκπέμπουν σε υψηλή συχνότητα (500 Hertz). Ένα πολύ καλό κόλπο για να αισθανόμαστε καλά είναι να κάνουμε θετικές σκέψεις 30 λεπτά την ημέρα σε οποιαδήποτε στιγμή. Στην αρχή η προσπάθεια είναι τεχνητή, αλλά μετά γίνεται υποσυνείδητα και αυτόματα. 
  • Συνειδητοποιούμε τις πραγματικές μας ανάγκες: Δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή απο την κρίση για να αφήσουμε τις άπειρες και ανούσιες επιθυμίες μας στην άκρη και να εντοπίσουμε τις πραγματικές μας ανάγκες. Εκτός από τις ανάγκες αυτές, ο καθένας από εμάς έχει μόνο πέντε απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται, προκειμένου να είναι πραγματικά ευτυχισμένος στη ζωή του. 
  • Ανακαλύπτουμε τις αληθινές μας αξίες: Οι αξίες που έχουμε -συνειδητές ή υποσυνείδητες- καθορίζουν τη συμπεριφορά, τις πράξεις και τις επιλογές στη ζωή μας. Σκεφτείτε, λοιπόν, ποιες είναι οι αληθινές σας αξίες στη ζωή και θα συνειδητοποιήσετε ότι η κρίση δεν τις έχει επηρεάσει καθόλου.
  • Πετυχαίνουμε σημαντικούς στόχους: Σκεφτείτε τους δύο-τρεις πιο σημαντικούς στόχους που θέλετε να πετύχετε μέσα σε ένα χρόνο και βάλτε τους μπροστά, έναν τη φορά. Συγκεκριμενοποιήστε το στόχο σας, καταγράψτε τον, σκεφτείτε πού βρίσκεστε τώρα σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα, ποιούς πόρους θα χρειαστείτε για να τον πετύχετε και αφοσιωθείτε στην επίτευξή του. Ένα πολύ καλό κόλπο για να οραματιστείτε το στόχο σας και να ενεργοποιήσετε τα υποσυνείδητο σας είναι να σκεφτείτε και να καταγράψετε τι θα βλέπετε, θα ακούτε, θα νιώθετε, θα γεύεστε και θα μυρίζετε όταν θα πετύχετε το στόχο σας. Ένα άλλο πολύ καλό κόλπο είναι να φέρεστε σα να έχετε ήδη πετύχει το στόχο σας (act as if) και να απολαμβάνετε τους καρπούς του. 
  • Δημιουργούμε ευκαιρίες: Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε σε ποια πλευρά της σχέσης αιτίας και αποτελέσματος επιλέγουμε να ζήσουμε. Επιλέγοντας να ζήσουμε στην πλευρά της αιτίας, δημιουργούμε δράση και επηρεάζουμε ενεργητικά το αποτέλεσμα, ενώ επιλέγοντας να ζήσουμε στην πλευρά του αποτελέσματος, δεχόμαστε παθητικά το αποτέλεσμα, ανήμποροι να το επηρεάσουμε και να το αλλάξουμε. Για παράδειγμα, αν δει κάποιος την κρίση σαν πρόβλημα, αισθάνεται αποδυναμωμένος, εγκλωβισμένος και ανήμπορος να δράσει, ενώ αν δει την κρίση σαν ευκαιρία αισθάνεται ενδυναμωμένος, ελεύθερος και δυνατός για να δράσει.
  • Δημιουργούμε αποτελέσματα: Μέσα από το life coaching γίνεται πολύ σαφές ότι στη ζωή μας μπορούμε να έχουμε δύο πράγματα: τα αποτελέσματα που θέλουμε ή δικαιολογίες για να μην έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι οι επιτυχημένοι άνθρωποι εστιάζουν στα αποτελέσματα. Αντίστοιχα, στον καιρό της κρίσης μπορούμε να έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε ή να χρησιμοποιήσουμε την κρίση σαν μια πολύ καλή δικαιολογία, για να μη έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε. 
  • Έχουμε την ευθύνη των επιλογών μας: Έχουμε 100% προσωπική ευθύνη για τα πράγματα που κάνουμε ή δεν κάνουμε. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που επιλέγουμε να παραμένουμε σε μια δουλειά παρά το γεγονός ότι είμαστε δυστυχισμένοι, την ευθύνη την έχουμε εμείς και μόνο εμείς, μέσα από την επιλογή της παραμονής μας και όχι η κρίση, η οποία μας αποτρέπει από το να βρούμε μια εργασία που θα μας αρέσει και θα μας γεμίζει πραγματικά. 
  • Αποκτάμε καλές συνήθειες: Στη ζωή μας έχουμε καλές και κακές συνήθειες. Στους δύσκολους καιρούς οι άνθρωποι τείνουν να προτιμούν τις κακές συνήθειες, που συνήθως μας κάνουν να νιώθουμε ακόμα χειρότερα και έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος. Μια πολύ καλή τεχνική αυτοάμυνας στην κρίση είναι να αποκτήσουμε ή να καλλιεργήσουμε ακόμα περισσότερο συνήθειες που μας κάνουν καλό ψυχικά και σωματικά, όπως π.χ. η γυμναστική προκειμένου να ενδυναμωθούμε.
Τζωρτζίνα Σπέντζου
Personal/ Family & Corporate Coach
ΠΗΓΗ  faysbook.gr


Δημοσίευση σχολίου