Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Παπουτσάκια στα μέτρα μας!

Παπουτσάκια στα μέτρα μας! Ελληνική Κουζίνα Συνταγές Φαγητό
Και ποιος δεν θυμάται την χαρά που είχαμε σαν παιδιά όταν ερχόταν η εποχή που παίρναμε δώρα; Γνωρίζαμε από πριν τι θέλαμε κι αν δεν το είχαμε δει στην πραγματικότητα, σίγουρα το είχαμε φανταστεί με κάθε λεπτομέρεια.

Στο μεταίχμιο προς την εφηβεία άρχισα να δείχνω ενδιαφέρον για την εξωτερική μου εμφάνιση κι έτσι, προετοιμασμένη ότι θα μου αγοράσουν ένα ζευγάρι παπούτσια για το βράδυ της Ανάστασης, ήδη ήμουν ενθουσιασμένη με το γεγονός ότι θα έδειχνα λαμπερή και πανέμορφη.

Με την πρώτη ματιά ερωτεύτηκα ένα ζευγάρι ροζ γοβάκια λουστρίνια. «Αυτά θέλω!», είπα, και η πωλήτρια έτρεξε να φέρει το νούμερό μου. Όμως, ερχόμενη, κρατούσε ένα νούμερο μικρότερο απ’ το δικό μου, μιας και ήταν το τελευταίο ζευγάρι. Τα άρπαξα με λαχτάρα και τα πρόβαρα. Ω!! Ηταν τέλεια!! Διαβεβαιώνοντας τους γονείς μου ότι μπορώ να τα περπατήσω, αγοράσαμε το δώρο μου.

Το βράδυ της Ανάστασης βρισκόμασταν σ’ ένα χωριό έξω απ΄ την Κατερίνη κι εγώ φορούσα εκστασιασμένη τα υπέροχα ροζ λουστρίνια. Ο δρόμος προς την εκκλησία ήταν βρεγμένος απ΄την υγρασία και κατηφορικός. Τα στενά γοβάκια μου γλιστρούσαν και προσπαθούσα να ισορροπήσω υποφέροντας, αφού είχα υπολογίσει μόνο το όνειρο μου. Φανταστείτε, ότι παρόλο που πόναγα, το μόνο που πρόσεχα κατά την διάρκεια της Λειτουργίας, ήταν να μην πέσει κερί απ΄ τις λαμπάδες στα παπούτσια μου.

Ο πραγματικός χαρακτήρας των παπουτσιών φάνηκε με αποτυπώματα στα πόδια μου την επόμενη μέρα που, μετά βίας, προχωρούσα και με τα αθλητικά μου.

Έχοντας αυτή την μνήμη, στα επόμενα χρόνια της ζωής μου προσπάθησα να ισορροπήσω ανάμεσα την εξωτερικότητα και την ομορφιά, με την άνεση και την ωραία αίσθηση που έχεις μέσα σε καταστάσεις και πράγματα που σε αυτοπροσδιορίζουν. Πάντα με δοκιμή, γιατί, άλλοτε βρίσκεσαι σε καταστάσεις διαφορετικού μεγέθους από σένα, άλλοτε επιλέγεις μόνο με έρωτα της πρώτης ματιάς κι άλλοτε βολεύεσαι στην άνεση που προσφέρουν ένα ζευγάρι άχαρα αρβυλάκια, που υποτιμούν διαρκώς την έννοια της ομορφιάς.

Κι έτσι κατέληξα! Ηταν εξίσου σημαντικά και η εκπλήρωση του ονείρου με την ομορφιά του, αλλά και η αίσθηση της χαράς, που έχεις, όταν κάνεις επιλογές ακριβώς στα μέτρα σου.

ΥΛΙΚΑ
  • 4 μελιτζάνες μεγάλες
  • 5 τομάτες ώριμες
  • 4 μεγάλα κρεμμύδια
  • 3 σκελίδες σκόρδο
  • 1 ½ κουτ. γλυκού πελτές
  • 2 κούπες του τσαγιού λάδι
  • 1 κουτ. γλυκού ζάχαρη καστανή
  • 2 κουτ. βαλσάμικο ξύδι
  • 100γρ.φέτα
  • 20γρ.μαϊντανό
  • 10γρ.δυόσμο
  • 1 κουτ.γλυκου ξύσμα φρεσκου ginger
  • 100γρ.χυμό τομάτας
  • 10-15 τοματίνια, αλάτι-πιπέρι και λίγο ρίγανη

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Κόβουμε τις μελιτζάνες στη μέση, τις αλείφουμε μ’ ένα πινέλο λάδι, αλατίζουμε και τις ψήνουμε σε ζεστό φούρνο για 45 λεπτά στους 250C.

Σε καυτό τηγάνι ρίχνουμε τα ¾ της κούπας με λάδι και τα κρεμμύδια, που τα έχουμε κόψει σε ροδέλες, λίγα λίγα, προσθέτουμε τη ζάχαρη και τα ροδίζουμε. Σβήνουμε με το ξύδι και ρίχνουμε τις 3 τομάτες σε χοντρές λωρίδες, αφού τις ξεφλουδίσουμε και αφαιρέσουμε τα σπόρια τους. Αλατίζουμε ανακατεύοντας, ρίχνουμε τον πελτέ, 1 ποτήρι νερό, τα μυρωδικά μας λεπτοκομμένα, το ginger, τη ρίγανη, το πιπέρι και την μισή φέτα και σβήνουμε την εστία.

Βγάζουμε τις ψημένες μελιτζάνες και χαρακώνουμε χιαστί μ΄ένα μαχαιράκι στην ψίχα τους, για να μπορέσουν να ποτίσουν με την σάλτσα μας. Τις γεμίζουμε με το μείγμα μας και τοποθετούμε από δύο ροδέλες φρέσκιας τομάτας στην κάθε μία, ρίχνουμε τον χυμό τομάτας στο ταψί μας καθώς και ένα ποτήρι νερό ακόμα , το υπόλοιπο λάδι τα τοματίνια και τα μυρωδικά μας. Πασπαλίζουμε με τη φέτα μας και ψήνουμε για 40-45 λεπτά στους 250c.

Παπουτσάκια στα μέτρα μας! Ελληνική Κουζίνα Συνταγές Φαγητό

Μπέτυ Συρίγου
Λαμπαterre Βlog

Δεν υπάρχουν σχόλια: